Bhairava Stava di Abhinavagupta

 

 

Mahamaheshvara Acharya Abhinavagupta (Kashmir, India – 950-1020 D.C.) è il più illustre esponente dello Shivaismo non-dualistico del Kashmir, fu uno dei più grandi filosofi, mistici ed esteti dell'India. Abhinavagupta era un devoto di Bhairava (Shiva in un'altra forma) e un grande Shakta (adoratore della dea Shakti). Ha scritto diverse opere tra cui il Tantraloka e numerosi Stotra.

Si dice che un giorno, Abhinavagupta abbia deciso di lasciare il suo corpo mortale e avvicinatosi con i suoi discepoli alla sacra grotta di Bhairava, vi entrò da solo recitando il suo inno preferito, il Bhairava Stava. Quella fu l'ultima volta che è stato visto Abhinavagupta.

 

भैरवस्तव

 

व्याप्तचराचरभावविशेषं

चिन्मयमेकमनन्तमनादिम् |

भैरवनाथमनाथशरण्यं

त्वन्मयचित्ततया हृदि वन्दे || ||

 

त्वन्मयमेतदशेषमिदानीं

भाति मम त्वदनुग्रहशक्त्या |

त्वं महेश सदैव ममात्मा

स्वात्ममयं मम तेन समस्तम् || ||

 

स्वात्मनि विश्वग(ये )ते त्वयि नाथे

तेन संसृतिभीतिकथास्ति |

सत्स्वपि दुर्धरदुःखविमोह-

त्रासविधायिषु कर्मगणेषु || ||

 

अन्तक मां प्रति मा दृशमेनां

क्रोधकरालतमां विनिधेहि |

शङ्करसेवनचिन्तनधीरो

भीषण भैरव शक्तिमयोऽस्मि || ||

 

इत्थमुपोढभवन्मयसंवि-

द्दीधितिदारितभूरितमिस्रः |

मृत्युयमान्तककर्मपिशाचै-

र्नाथ नमोऽस्तु जातु बिभेमि || ||

 

प्रोदितसत्यविबोधमरीचि-

प्रेक्षितविश्वपदार्थसतत्त्वः |

भावपरामृतनिर्भरपूर्णे

त्वय्यहमात्मनि निर्वृतिमेमि || ||

 

मानसगोचरमेति यदैव

क्लेशदशाऽतनुतापविधात्री |

नाथ तदैव मम त्वदभेद-

स्तोत्रपरामृतवृष्टिरुदेति || ||

 

शङ्कर सत्यमिदं व्रतदान-

स्नानतपो भवतापविदारि |

तावकशास्त्रपरामृतचिन्ता

स्यन्दति चेतसि निर्वृतिधाराम् || ||

 

नृत्यति गायति हृष्यति गाढं

संविदियं मम भैरवनाथ |

त्वां प्रियमाप्य सुदर्शनमेकं

दुर्लभमन्यजनैः समयज्ञम् || ||

 

वसुरसपौषे कृष्णदशम्यां

अभिनवगुप्तः स्तवमिममकरोत् |

येन विभुर्भवमरुसन्तापं

शमयति झटिति जनस्य दयालुः || १० ||

 

|| समाप्तं स्तवमिदं अभिनवाख्यं पद्यनवकम् ||

 

 

vyāptacarācarabhāvaviśeṣaṃ

cinmayamekamanantamanādim |

bhairavanāthamanāthaśaraṇyaṃ

tvanmayacittatayā hṛdi vande || 1 ||

 

A Colui che pervade la coscienza di tutti gli esseri in movimento e in non-movimento, che è divino, uno solo, infinito e primordiale, che è Signore Bhairava, che è il rifugio per gli indifesi, a Colui che è nella mia mente con tutto il mio cuore offro i miei omaggi.

 

tvanmayametadaśeṣamidānīṃ

bhāti mama tvadanugrahaśaktyā |

tvaṃ ca maheśa sadaiva mamātmā

svātmamayaṃ mama tena samastam || 2 ||

 

Oh Mahesh! Con la grazia divina della tua benedizione questo intero universo non è nient’altro che la tua manifestazione. Ovunque Ti vedo, e l’anima mia è completamente piena di Te.

 

svātmani viśvaga(ye)te tvayi nāthe

tena na saṃsṛtibhītikathāsti |

satsvapi durdharaduḥkhavimoha-

trāsavidhāyiṣu karmagaṇeṣu || 3 ||

 

In questo mondo Tu sei il Signore della mia anima, a causa di ciò nella mia esistenza non c'è nessuna paura delle difficoltà e del dolore, che sono il risultato di questo ciclo di nascita e morte.

 

antaka māṃ prati mā dṛśamenāṃ

krodhakarālatamāṃ vinidhehi |

śaṅkarasevanacintanadhīro

bhīṣaṇa bhairava śaktimayo.asmi || 4 ||

 

Oh Antaka, Signore della Morte! Non lanciare il tuo sguardo terribile su di me. Oh Coraggioso che pensa sempre di servire il Signore Shankara. Oh possente Bhairava, Signore della creazione, del sostentamento e della distruzione, dammi la forza.

 

itthamupoḍhabhavanmayasaṃvi-

ddīdhitidāritabhūritamisraḥ |

mṛtyuyamāntakakarmapiśācai-

rnātha namo ̕stu na jātu bibhemi || 5 ||

 

Oh Signore dei mondi! Saluti a Te. Mi sciolgo nei raggi provenienti dallo splendore della Tua Luce, che dissipano le tenebre dell'ignoranza e la paura dei fantasmi del Signore della Morte.

 

proditasatyavibodhamarīci-

prekṣitaviśvapadārthasatattvaḥ |

bhāvaparāmṛtanirbharapūrṇe

tvayyahamātmani nirvṛtimemi || 6 ||

 

Oh raggio di luce di eterna verità, coscienza universale del mondo, che ha una natura piena del nettare Divino. La mia anima piena d’estasi Ti saluta.

 

mānasagocarameti yadaiva

kleśadaśā ̕tanutāpavidhātrī |

nātha tadaiva mama tvadabheda-

stotraparāmṛtavṛṣṭirudeti || 7 ||

 

Oh Signore che sei raggiungibile dalla mente attraverso la meditazione, Tu sei una pioggia di nettare di unità che ristora il mio corpo in stato di sofferenza.

 

śaṅkara satyamidaṃ vratadāna-

snānatapo bhavatāpavidāri |

tāvakaśāstraparāmṛtacintā

syandati cetasi nirvṛtidhārām || 8 ||

 

Oh Shankara, è vero che la penitenza, la carità, il bagno in acque sacre e la meditazione rompono il dolore del ciclo di nascita e morte, ma la pioggia di nettare che scaturisce dalla Tua storia divina conduce alla salvezza finale.

 

nṛtyati gāyati hṛṣyati gāḍhaṃ

saṃvidiyaṃ mama bhairavanātha |

tvāṃ priyamāpya sudarśanamekaṃ

durlabhamanyajanaiḥ samayajnam || 9 ||

 

Oh Signore Bhairava! È ben noto che sei facilmente accessibile dai devoti, ma inaccessibile da persone prive di devozione. La mia coscienza, avendo realizzato la tua vera natura, canta e balla in estasi.

 

vasurasapauṣe kṛṣṇadaśamyāṃ

abhinavaguptaḥ stavamimamakarot |

yena vibhurbhavamarusantāpaṃ

śamayati jhaṭiti janasya dayāluḥ || 10 ||

 

Abhinavagupta compose questa grande preghiera il decimo giorno della quindicina scura del mese di Pausha e con questo inno il Signore Bhairava, che tutto pervade ed è pieno di compassione, distrugge tutte le miserie dei suoi devoti.

 

 

samāptaṃ stavamidaṃ abhinavākhyaṃ padyanavakam ||

 

Così si conclude l’inno di nove strofe scritto da Abhinavagupta.

 

 

Traduzione in italiano a cura di Govinda Das Aghori

 

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Bhairava Mantra

 

ॐ बटुक् भैरवाय नमः

oṁ baṭuk bhairavāya namaḥ

 

ॐ ह्रीं बटुकाय आपदुध्दारणाय कुरू कुरू स्वाहा

oṁ hrīṃ baṭukāya āpadudhdāraṇāya kurū kurū svāhā

 

ॐ ह्रीं बटुकाय आपदुध्दारणाय कुरू कुरू बटुकाय

oṁ hrīṃ baṭukāya āpadudhdāraṇāya kurū kurū baṭukāya

 

ॐ ह्रीं बटुकाय आपदुध्दारणाय कुरू कुरू बटुकाय ह्रीं ॐ नमः शिवाय ॐ बटुक् भैरवाय नमः

oṁ hrīṃ baṭukāya āpadudhdāraṇāya kurū kurū baṭukāya hrīṃ oṁ namaḥ śivāya oṁ baṭuk bhairavāya namaḥ

 

ॐ भ्रं भैरवाय नमः

oṁ bhraṃ bhairavāya namaḥ

 

ॐ भ्रं भ्रं भ्रं भैरवाय नमः

oṁ bhraṃ bhraṃ bhraṃ bhairavāya namaḥ

 

ॐ भ्रं भ्रं भ्रं क्रीं भ्रं भ्रं भ्रं फत्

oṁ bhraṃ bhraṃ bhraṃ krīṃ bhraṃ bhraṃ bhraṃ phat

 

ॐ ह्रौं ह्रीं ह्रूं ह्लीं हुं ॐ

oṁ hrauṃ hrīṃ hrūṃ hlīṃ huṃ oṁ

 

ॐ ह्रां ह्रीं ह्रूं ह्रिमे ह्रोउं क्षं क्षेत्रपालाय काल भैरवाय नमः

oṁ hrāṃ hrīṃ hrūṃ hrime hrouṃ kṣaṃ kṣetrapālāya kāla bhairavāya namaḥ

 

ॐ ह्रीं भैरव भयङ्कर हर माम रक्स्ह रक्स्ह हुं फत् स्वाहा

oṁ hrīṃ bhairava bhayaṅkara hara māma raksha raksha huṃ phat svāhā

 

ॐ क्लीं वीं रूं ध्रुं घ्नीं ह्रीं बटुक् भैरवाय नमः स्वाहा

oṁ klīṃ vīṃ rūṃ dhruṃ ghnīṃ hrīṃ baṭuk bhairavāya namaḥ svāhā

 

ॐ श्रीं ह्रीं क्लीं ॐ नमो भगवते स्वर्णकर्षण भैरवाय हिरन्यम् दापय् दापय् श्रीं ह्रीं क्लीं स्वाहा

oṁ śrīṃ hrīṃ klīṃ oṁ namo bhagavate svarṇākarṣaṇa bhairavāya hiranyam dāpay dāpay śrīṃ hrīṃ klīṃ svāhā

 

ॐ नमो बटुक् भैरवाय कामदेवाय यस्य यस्य दृश्यो भवामि यश्च यश्च माम सुखम् तं तं मोहयतु स्वाहा

oṁ namo baṭuk bhairavāya kāmadevāya yasya yasya dṛśyo bhavāmi yaśca yaśca māma sukham taṃ taṃ mohayatu svāhā

(Vashikaran)

 

 

Bhairava Gayatri Mantra

 

ॐ कालकालाय विद्महे

कालातीताय धीमहि

तन्नो काल भैरव प्रचोदयात्

oṃ kālakālāya vidmahe

kālātītāya dhīmahi

tanno kāla bhairava pracodayāt

 

Medito su Bhairava che è il tempo del tempo. Possa Colui che ha superato il tempo darmi chiarezza. Oh Bhairava, ti prego portami illuminazione e ispirazione.

 

 

ॐ सूलहस्ताय विद्महे

स्वनवहनाय धीमहि

तन्नो भैरव प्रचोदयात्

oṃ sūlahastāya vidmahe

svanavahanāya dhīmahi

tanno bhairava pracodayāt

 

Medito su Bhairava che porta una lancia. Possa Colui che ha un cane come veicolo darmi chiarezza. Oh Bhairava, ti prego portami illuminazione e ispirazione.

 

 

 


 

 

 

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